Kezdőlap > Gyerekek > Február 14

Február 14

Igen. Ma van az a nap. Mikor mindenki mindent rózsaszínben kell lásson. Amikor csupa olyan emberkével találkozol, akinek virág van a kezében. Vagy giccses szív alakú táskába rejtett még giccsesebb ajándék. Van, aki moziba megy a párjával. Van, aki színházba.
De olyan is van, akinek ezek láttán az jut eszébe, hogy miért nincs itt Ő.
Olyan is van, akit nem érdekel a mai nap.
És vagyunk mi, akik elsétálunk a Dorobantilorra és ott összeszedünk hat gyereket, akikkel aztán irány a busz, s azzal Bács. Mindenki fel vn öltözve keményen: sál, sapka, nagykabát, zokni, bakancs… Nincs is olyan hideg. De nagy szenzáció, hogy van hó. Még nagyobb az a vénasszony, aki a buszon belekötött először Járiba (Dzsédzsé), majd megkérdezte tőlem:
– E copilul tau?
– Nu – válaszolom mosolyogva, mire Istvánka:
– Ba da!
Na ennyi kellett. Ami ortodox szent van, Jézus Krisztussal együtt, most biztos mind engem szidnak. Legalább is a vénasszony Bácsig mondta, h nem kell szégyelni, vagy tagadni. Sőt, nem is szabad. Egy darabig jól szórakoztam, de majd illedelmesen (a “bazdmeg” szót nem is használtam, csak magamban) megkértem, hogy haggggggggyon má’ békém. Erre adott Marcikának s Istvánnak egy-egynyüves almát. Fincsi lehetett…
Szóval, Bácsban vagyunk. Le a tömegszállítási eszközünkről, húzzúnk Matyiék felé, aki már a kapuban vár. Ma már volt szánkózni, de ismét eljön velünk. Végigmegyünk a kerten, ki a dombok közé. Ha az erdő kicsivel magasabb lenne, mondjuk 4-5 méterrel, akkor otthon is érezném magam. Ennek örömére ereszkedek egyet a legmeredekebb lejtőn, lássák, van itt szánkózási tudomány… (Kilépek, megnézem a hús nem sült-e oda, de jövök)… Na itt is vagyok. Ki is húztam nagy hűségesen a hegyre a szánkót, mire kiértem, Istvánka is ott volt:
– Ereszkedjünk ketten!
– Jól van, Istvánka! Te ülsz elől! Tedd fel a lábad! Indulunk!
És ereszkedünk is. Leérünk, még csak fel se dőlünk. Csupán a lábam szára telt meg hóval. De ez ezzel jár. Megyünk tovább. Kisebb lejtőre. S akkor “Keeeeeeeeeeeeeeeeeeenyed béfelé!” Megy jól. Közben pedig, hogy ne unatkozzunk, igyekszünk egymást beleverni a hóba kisebb-nagyobb sikerrel. Ez az! Lehet vadülni, Kapok én is, Júlia is, Dzsédzsé is. Legalább látszik, hogy nem vagyunk tanárok, hanem gyermekek. Aztán meglátszik, hogy a hó nem csak fehér, hanem vízes és hideg. Pirosak a kezek, az orrok. Szinte mindenki reszket. A lejtő ugyanakkora, kifele lesz egyre nagyobb csak.De sebaj, kibírjuk.
Indulunk vissza, mert lassan kezd szűrkülni. Matyiéknál egy tea mellett mind rágyújtunk… egy dalra. Micimackó nagy kedvenc. De én csak azt jegyzem meg, hogy szereti a mézet, mint én. Istvánkát s Marcit nem kell félteni. Nincs meg bennük a szégyenlőség legkisebb jele se. Bátran beszélnek a bácsi esperessel, és a Matyi édesanyjával. S ha Mákelosz nem látja, a gitárja húrjai közé csapnak. De rosszak, Istenem!
Na haza. Szerencsére Matyi elhozott az állomásig. Onnan a négyessel megyünk a CFRig, s onnan gyalog az iskolához. Már mindenki agyon van fagyva. A zsebeim tele vannak, de nem a saját kezeimmel. NEm fura, Katesz is oda szokta tenni a mancsait. Végre odaérünk. Nincs hiány, Júlia is megérkezik a két utolsó rosszcsonttal. “Leadjuk” őket, s írány haza. A haza most leginkább ezt jelenti nekem: meleg, tea, száraz ruci, kiadós tusolás.
Nem volt, kitől ajándékot kapjak, mert nem is ünnepeltem a valentint. Mégis volt ünnep és ajándék: a mai nap velük:
Csoport

Kategóriák:Gyerekek Címke: , ,
  1. Krisz
    március 7, 2009 - 5:44 du.

    Nagyon aranyos volt Istvanka..;).. “smecher” gyerek, de lattam a kis ajkat felbiggyeszto s morcos kepet, s megnyerte a szivecskem..:)) legkozelebb en is megyek! .. 🙂 kar h ide nem tudom feltenni a kepet..Barni, nem teszed fel?:D

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

