Kezdőlap > Uncategorized > La(E)nd of choice

La(E)nd of choice

A neten szörfözgetve… bocs, csak a kezdők szörföznek, én cirkálok! Szóval a neten cirkálva érdekes dolgokat kaptam pölö (= például rövidítéséből: pl.) a transindex.ro – n. Amin jókat lehet szórakozni. A nagy magyar összefogást annyira nem bámultam meg, mert van elég zöld plakát Fülébe’ es, ami minden magyart hív június hetedikén szavazni. Ha lesz arra új személyim, akkor mindenképp megyek.
De tarnsindex. Fogadjunk, hogy nem sokan tudtátok, hogy Romániának van turista himnusza. A Címe pedig az, hogy „Romania – The land of choice”. Itt lehet meghallgatni: http://www.turism.gov.ro/ro/noutati/139/imnul-turistic-al-romaniei . Fülei szavakkal élve: nem nulla. Kapta hozzá szöveget is, ami egyszerű és fülbemászó. Egy román blogíró szerint „Va recomand sa dati drumul la melodie in alta fereastra in timp ce cititi acest articol.” Legjobban azt élveztem, hogy tényleg egyszerű a dal szövege, de ő lefordította románra, s a román fordítást szépen kiszínezte piros – sárga – kékre, hogy ezzel is növelje a patrióta szellemiséget. Íme az angol dalszöveg:

Hey traveler you have been around the world,
You have seen a million things
You’re still sad.
Why are you so… sad..?
Give me your hand let me show you this land
Where rivers and mountains have always been friends
Come and feel the sunshine swimming in the sea
Where the days dull and putin (brahmaputra??)
Are ancient history
Come to romania the land of choice
See the castles and the kings
Come to Romania the land of choice
Its the land that’s walked the roads,
Its the flavor of the gods.
Close your eyes, imagine stars will rise
Weaving legends of princes and towns
Take my hand and fly across this land
You will smile,
But just for a while!

Ki az ötlet atyja? Vagy inkább az anyja? Elena Udrea, Pd – L politikusától, aki saját bevallása szerint nem csak egy szőke nő. S hogy mennyibe került. Nem olyan sokba, csupán tízezer euróba. De megérte. Miért angolul? Azért, mert külföldön is nyomatni fogják, nem csak itthon. Várhatóan a tengeren nagy sláger lesz. (Az is lehet, hogy az EMTÍVÍ is közvetíteni fogja, mi?).
És ki a kivitelező? Ki más, mint Marius Moga, aki – a transindex szerint – egy Eurovizios közhelygyűjteményt alkotott: kicsi disco, kicsi pop hangzás, táncika, pánsíp és operettbetét.
A reakciókból ítélve nem csak nekem kedvencem ez a sor: „You will smile, But just for a while!” Just for a while… amíg be nem lépsz az országba?
Még nincs hivatalos videója a szának, de meg lehet nézni több variánsban is a jútubon. Amelyik a legjobban tetszik nekem:

Vagy:

Mindenesetre Udrea bérencei nem alkottak akkorát, mint HappyFish TV produkciójaként megjelenő paródia, a The Benny Healers előadásában.

Íme:

„We are Romaniam we’re in deep shit,
So just start paying,
Come enyoy our girls,
Come enjoy our children,
Just come and celebrate with us,
The end of choice.”
Ez lenne az. A vélemények, mint mindig, megoszlanak most is. Van, aki nagyon – nagyon – nagyon élvezi az eredetit, és szidja a paródiát, mint a bokrot, mondván, hogy ez az az ország, ahol élünk, s amit szeretni kell hibáival és előnyeivel együtt. Mások szerint a paródia messze túlszárnyalja az eredeti dalt.

Mondjuk ideje is volt egy külföldi reklámnak, hogy megismerjék Romániát egy kicsit jobban, s ne egy ilyen fekete lyuk legyen az emberek képzeletében:

Egyes emberek szerint errefelé még csak nem is mosunk. Sok ember meggyőződése szerint Románia nem is egy ország. Egyesek azt sem tudják, hogy hol keressék a térképen: Ázsiában vagy Afrikában. Mások szerint itt azt a romlott kaját zabáljuk, amit a nyugati országok lakosai már kidobtak.
Sokak Drakula nevével asszociálják Romániát. Vajon miért? Hogy ezt enyhítsék, illetve kitörüljék a köztudatból, egy új szlogent találtak ki. (Minnyá le is írom, csak ezzel a lassú nettel későre tölti be az Opera az oldalt) Na, megvan! Szóval, országimázsra a külügy potom ötmillió eurót szán. Ennek keretén belül megalkották az új szlogent is: Romania fabulouspirit! Ezért a rövidke szösszenetért százezer, igen, százezer eurót kapott Lucian Georgescu. Ez már valami!
Viszont egy jó reklámhoz szükség van egy szupermárkáre. Mi lehet az? A Dero? Borsec? Murfatlar? Bergenbier? Sokak szerint az Ursus. Na akkor hajrá, igyunk egészséggel, hátha kimászunk valahogy a „deep shit” – ből!

Reklámok
Kategóriák:Uncategorized Címke: , , ,
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: