Kezdőlap > Filmek > Hét élet

Hét élet

– Itt a kilenc-tizenegy! Miben segíthetek?

– Kérek egy mentőt.

– A Western Street kilencvenkettő-tizenkettő alatt tartózkodik Los Angelesben?

– A kettes számú szobában.

– Miért hívott minket?

– Mert valaki megölte magát.

– Ki az áldozat?

– Én…

Ezzel a telefonbeszélgetéssel kezdődik a film. Hogy őszinte legyek, kicsit féltem, hogy nem lesz valami nagy durranás. Ha ilyen idegbetegen kezdődik, akkor milyen lehet tovább. De ez a filmnek csak az első két perce, a többi százhuszonegy perc pedig olyan, hogy úgy bámultam a monitorom, mintha én szerepelnék a filmben.

Nem az a tipikus komerc film, aminek az első mondatából kideríted, hogy a főhős barátnőjét megölik, ő elindul, hogy megöljön mindenkit. És ez is lesz, majd csókolózik a meggyilkolt csaj legjobb barátnőjével, és boldogan élnek, miközben a hullák úgy hevernek, mint csillag az égen. Közben pedig megeszel egy negyed kiló szotyit, megiszol két liter valamit, és a körömrágást periodikusan váltogatod az asztalon való ritmikus dobolással.

Az történetről csak annyit, hogy Gabriel Muccino rendező nem mindennapi történetet talált ki. Néha emlékeztet „A boldogság nyomában” c. előző alkotására, amiben szintén Will Smith játszik. Ben Thomas egy adóellenőr, aki felbukkan, és csakis jó dolgot tesz hét emberrel. Szokatlan dolog egy ellenőrtől. Nem magyaráz, nem válaszol a miértekre, csak cselekszik. Van egy terve: megpróbálja megvásárolni az üdvösségét. Csak arra nem számít, hogy beleszeret az egyik „kliensbe”. De a film végén ez sem akadályozza meg abban, hogy megtegye, amit elhatározott. Egy nagy nyaraló, egy tüdő, egy vese, egy szív, egy szempár… nem semmi ajándékok.

Emellett megjavítja Emily nyomdagépét, és boldoggá teszi a lányt, akinek egy akkora dán dogja van, hogy csak na.

Kicsit nyomasztó a film. Őszintén. Van benne rengeteg romantika is, de mégsem csöpög. Az, hogy nyomasztó, Will Smith és Rosario Dawson alakításának köszönhető. Amikor nemcsak az arcán, hanem a szemében is látod azt, hogy az az ember egy öngyilkosjelölt… az valami! Mégis pozitív érzések maradtak meg. Annak ellenére, hogy a lány haldoklik, Bennek is terve van, milyen önfeledtk tudnak lenni néhány percre!

Mindenkinek ajánlom!

Reklámok
Kategóriák:Filmek Címke: , , ,
  1. baresz
    június 16, 2009 - 10:45 du.

    Azt mondjuk elfelejtettem, hogy Laci asszonta, többet nem néz olyan filmet, ami szerintem jó!

  2. katokata
    június 16, 2009 - 11:00 du.

    Betettem tölteni….
    Ma este it’s on:)
    Remélem jó:p
    Kössz a tippet:)

  3. katokata
    június 18, 2009 - 5:02 du.

    Na megvolt.
    Most már én is hozzálszólhatok.
    Szerintem nagyon jó, de halottam egy olyan véleményt is, hogy unalmas a storyline, alig történik valami az első részében.
    Mégis, ha belegondolok, hogy a vége mennyire meglepő, úgy gondolom érdemes kivárni egy kicsitt unalmasabb bevezetést is…
    És köszi a tippet:P
    Nem is rossz.

  4. katokata
    június 18, 2009 - 5:03 du.

    Mellesleg Laci ezt látta?:))

  5. baresz
    június 19, 2009 - 9:27 de.

    Laci látta, de nem tetszett neki… Én valahogy nem úntam az első felét sem. Figyeltem a történetet, s ha nem azt, akkor a színészek alakítását. Mindent összevetve nagyon jó film…

  6. Kati (a másik:P)
    június 30, 2009 - 10:02 du.

    Nah akkor most mondom én is: szerintem azért nem unalmas az eleje, mert ott még nem állt össze a kép s az ember (ha érdekli a film) akkor nagyon nagyon odakoncentrál, hogy értse. Kicsit olyan volt mint a Babilon vagy a 21 gramm, de ez nem kifogás a film ellen, sőt!! Mellesleg úgy kezdtem el nézni, hogy közbe vasaltam, de aztán abba kellett hagyjam… naná, hogy a vasalást 😛

  7. baresz
    június 30, 2009 - 10:31 du.

    A Babilont is lattam… tenyleg, voltak olyan reszek benne, amit nagyon nehezen ellensulyoztak az akciojelenetek.

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

