Kezdőlap > Info > Kék halál

Kék halál

Ha van számítógéped, akkor tudod mi az. Nem, nem emberi betegség… csak annak a forrása esetleg: az idegességnek, őrjöngésnek, a „minnnnnyááá úúúúúúúgy össsszzetöröööm!” érzésnek. De az, amiről én beszélek, így néz ki:
BSOD

Ez specifikuma a Windowsnak. Linux alatt neeeem méééég vaaaan. Milyen édesek Gatesék! Köszi, Bill! Van egy olyan képernyőnk, ami akkor jelenik meg, amikor a rendszer nem tud helyreállni egy rendszerhibából. Azaz: ha nem vennéd észre, hogy újraindult a géped, akkor ezután biztosan rájössz, hogy valami nincs rendben.
A Windows 3.1 óta minden rendszerben van BSOD (Blue Screen Of Death).
Tehát az oka: valami miatt nemtud helyreállni a rendszermag. És ilyenkor az újraindulással elveszik minden nem mentett információ, az éppen futó program(ok) állapota – Ki gondolta volna?! :)) S kapsz egy szép kék alapon fehér betűs képet, amin csak azt írja ki, hogy „A RENDSZER HIBÁT ÉSZLELT A … DRIVERNÉL”. De nem érdekes, hogy mit ír, mert úgyse tod elolvasni. S akkor törheted az agyad, hogy mi baja van a gépednek. S könnyen félrevezet, mert sokszor a hardvert kezded buherálni…
DE a BSOD–nek leggyakrabban egy „DLL hell” (= „DLL pokol”) az oka. Ez akkor történik, amikor egy alkalmazás igényli, hogy egy .dll( Dinamic Link Library) filet betöltsön a memóriába. Az igényelt .dll verziója sokszor eltér a betöltött verziójától. Ahogy progrmokat telepítünk, egyre intsabilabb lesz a rendszer. Ezért stabillabbak a friss telepítések!
Előidézhető a kékhalál, ha lenyomod a balfelőli CTRL–t, tartod és kétszer a Scroll Lock billentyűt. S aki azt hiszi, hogy Bill Gates akarattal csiálta ilyenre, az téved. Amikor a Microsoft mutatta be a Widows 98 – t, akkor a gép megviccelte az előadót, és összeomlott a rendszer. Bill csak ennyit mondott: „Na, ezért nem jelentetjük egyelőre meg a Windows 98-at.”
Honnan tudjam, hogy miért lett a kékhalál?
Start. Jobb katt a My Computerre(Sajátgép), utána a Manage(Kezelés) opció, majd a megjelenő ablakban az Event Viewer(Eseménynapló) opció kiválasztása után a System( Rendszer) alatt megtalálunk minden naplózott eseményt. Csak meg kell keresnünk az első piros kérdőjeles eseményt. Arra kattintva már írja is az error kódot és azt, hogy mi okozta.
Nálam a „faultrep.dll” file nem akarta tenni a dolgát. Ezért az 5.1.2600.5500 verziós fájlt lecseréltem az 5.1.2600.2180-as verziósra. Kicsit szakbarbár módra ment, mert Safe mode(Csökkentett mód)-ban tudtam csak kicserélni. Ki tudta, hogy csak bemásolod a .dll-t a System32 mappába, és beírod a Run(Futtatás)-ba: regsvr32 “faultrep.dll”.
Majd ha ugyanoda beírod, hogy drwatson.exe, akkor a megjelenő ablak megnyugtat, hogy minden rendben van a rendszerben.
S ezt miért írtam le? Azért, hogyha valakinek lesz ilyen gondja – márpedig ha Windows van a vasadon, akkor lesz -, hátha kap itt egy kis segítséget.

Reklámok
Kategóriák:Info Címke: , , ,
  1. baresz
    június 21, 2009 - 10:53 du.

    Pár emberke jelezte, hogy olvasta a postot, s náluk is mgvan ez a gond. Utána olvastam… a nagyok szerint ez egy vírus, egy win32 alkalmazás, ami annyira beépül a rendszerbe, h nem is veszed észre… 😦

  2. maam
    április 12, 2010 - 1:57 du.

    Ez nem vírus? Csak azért mert nekem most kapcsolt le a gépem 😀

    • baresz
      április 12, 2010 - 2:02 du.

      Asszem az is lehet… sőt biztos! Demeg kell nézni, hogy mi okozza. (Control Panel -> Administrative tools -> Event viewer)

  3. Neetan
    július 15, 2010 - 10:41 de.

    Tudom már rég nem írt senki, de nekem most jött elő ez a gond. Nálam pár másodpercre letörli a képernyőt, majd következik : Az Explorer.exe hibát észlelt, ezért leáll. bla bla. Megnézem mi az ok az eseménynaplóban, és a faultrep.dll. 5.1.2600.2180-ra panaszkodik. Átnézem a keresővel, és talál ilyen dll-t a C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386-ban egy 5.1.2600.2180-as, és a C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download\8d62dd536d224feaa86a4bbbe6d45b57-ben egy 5.1.2600.5512 változatot. Próbáltam ezt a bemásolást a system32-ben, de azt írja : faultrep nem másolható:másik személy, vagy program használja,stb. Hát személy csak én, de, hogy milyen progi ??? Hát ilyenkor mi a teendő ? várom a választ, előre is köszi.

    • baresz
      július 15, 2010 - 4:23 du.

      Asszem újraindítod SAFE MODEban. S akkor tudod módosítani!

      • Neetan
        július 15, 2010 - 4:56 du.

        Értem, és melyikre cseréljem ? A 5.1.2600.5512-re
        vagy a netről letöltöttem valami 5.1.2600.2180-ra ? Nem vagyok egy szakzseni számítógép tudományból. Félek, mert most telepítettem a gépem, és már ha az explorer exe…. dumát kiírja, a gyomrom görcsbe áll. 😦

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

