Kezdőlap > Filmek > Felpörögve (Crank)

Felpörögve (Crank)

Te arra mit lépsz, ha egy telefonra és egy videóra ébredsz, amiben közlik veled, hogy valami nagyszájú latin bevándorlók, akik niggeresen (nem vagyok rasszista, a filmben is így mondják!) dumálnak, valami „hitech hyper kínai szintetikus kotyvasz”-ról, amitől annyira lelassulsz, hogy a csiga melletted egy kapkodó vadállat… és egy óra múlva halott vagy! Hát én nemtom mit lépnék. Talán azt, amit Chev Chelios(Jason Statham): szétverem a kisebb vagyont érő plazmámat, bepattanok a már kicsivel többe kerülő kocsimba, és megkezdem az ámokfutásomat Los Angelesben, hogy elkapjam Ricky Veronát(Jose Pablo Cantillo), aki „volt olyan tökös, hogy a saját kérómon intéz el.” Közben pedig kell turbózni magam, hogy az adrenalinom ne zuhanjon túl mélyre, mert akkor megáll a szívem, és az nem lesz valami jó hatással az egészségügyi állapotomra. Ilyenkor olyan matrixosan(=lassítva) látok és érzékelek.
De mint minden ember, aki ad magára, stílusosan áthajtok egy plázán, elkerülöm a fejvadászokat, vagy szétverem őket, Red Bullt vedelek, vad zenét hallgatok, az utcán elintézem a barátnőmet, Evet(Amy Smart) – aki eddig azt hitte, hogy programozó vagyok, s miután elmondta az igazat, nem hitte el – egy benga fejéhez szegezek egy mordályt a saját klubjában, majd utána kokót kunyerálok tőle, s mikor betéptem lefejelek egy kétméteres izomkolosszust…s futás! De mindent túlélek.
Kubiszyn Viktor szerint: „Lesz ami, lesz, amíg tart, addig rakenroll.”
Mindez miért? Azért, mert a „la maffia familia mindenek előtt” –ahogy Don Corleone mondaná. Úgy is lehetne mondani, hogy nem mostam ki a szennyest: futni hagytam a tegnap esti célpontomat, mert ki akartam szállni.
Ezt a pofátlanságot, mi? Chev beleharapott a neki kenyeret adó kézbe! Akkor megérdemli a halált, nem?
A forgatókönyvet a Mark Neveldine-Brian Taylor páros cirkálta. Kitettek magukért, mert nagyszerűen váltogatják egymást a komoly részek és a Jason Statham humoros beszólásai.
Tetszetős a kamera mozgása is: néha mikróból, a gázpedál alól látjuk a főhőst, vagy éppen a szívét látjuk dobogni.
Még éjszaka kettő után is ébren tudott tartani, pedig már vagy háromszor láttam. Már a filmtől is magas volt az adrenalin-szintem. Nézd meg!

Kategóriák:Filmek Címke: , , , ,
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

