Kezdőlap > Blogol, Info > Top 5 free blog softs!

Top 5 free blog softs!

Régebben is foglalkoztam a témával, és kipróbáltam egy-két-három-négy olyan programot, amivel blogbejegyzéseket lehet cirkálni. Viszont akkor nem láttam értelmét annak, hogy ne a WP grafikus és könnyen kezelhető bejegyzés szerkesztőjét használjam: könnyű feltölteni a képeket, bevarázsolni a youtube videókat, linkeket tenni be, szöveg-efekteket használni! Csak akkor van gond, ha eszedbe jut valami, amit mindenképpen meg akarsz osztani az emberkékkel, és nem megy a neted, vagy éppen nem vagy netközelben! Olyankor jött a wordos megoldás! A bemutatott programok megoldják az ilyen favágós-offlineos módszereket. Illetve a kezdőknek is könnyebb talán ismerős felületen dolgozni.

Most olyan programokat szeretnék megosztani veletek, amikkel egyszerűen lehet közölni bejegyzéseket. Túl sokat nem írok róluk, mert ott vannak a linkek, mindenki elolvashatja, nincs amiért ismételjem mások okosságait!

A legelterjedtebb asszem a Windows Live writer. A többség “Windózt” használ… ez az oka bizti! Ingyenesen letölthető alkalmazás, ismerős, elég wordos felülettel. Könnyen lehet szöveget formázni, képet beszúrni. Nem csak a draftokat, hanem a már publikált bejegyzéseket is elmenti. Még helyesírásellenőrző is van benne, sajna csak angol… vagy én vagyok túl idétlen, s nemtok magyart betenni! Még pluginokkal is lehet bővteni!

A többnyelvű Blogdesk kicsit retrósnak néz ki, de azért elég komoly program! Minden nagy blogszolgáltatóhoz tud kapcsolódni. Viszonylag sok helyesírási szótár van benne. Asszem a régebbi bejegyzéseket is lehet módosítani vele.

A Zoundry Raventől annyira nem estem hasra. Asszem a drag and drop módszer miatt nem jön be. Nagy pozitívum, hogy van benne XHTML kódszerkesztő.

A következő, ami nagyon hasonlít a Notepadra, az a W. Bloggar. Kicsit fapadosnak tűnik, de azért lehet használni. Portable verzió is van belőle!

A Scribefire nem program, hanem egy Firefox bővítmény. Ebből kiindulva muszály volt kipróbáljam, hogy mi lesz, ha a netkábelt kihúzom! Error lett belőle! De utána láttam, hogy lehet itt is menteni! 😀

Na, itt a vége! Mindenkinek jó blogolást, sokszor olvasott bejegyzéseket és felháborító kommenteket! Csövi!

Reklámok
  1. március 14, 2010 - 6:42 du.

    há szia próbáld ki az msn freezer én aval szórakoztam mig lehetet tetem egy ujj xpét és megy ujjra.ezt egy jo progi sőt szorakoztato iss..legy jóó

    • baresz
      március 14, 2010 - 7:45 du.

      A szobatársam erre a kommentre ezt kommentálta: “Hát szórakozzon akkor!” S hogy őszinte legyek, nem értem, mi köze van azokhoz a programokhoz, amikről én írtam itt!
      Mindenesetre köszi, hogy megosztottad velünk!

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

