Kezdőlap > Uncategorized > “Hőzöngés” vagy jogtalanság?

“Hőzöngés” vagy jogtalanság?

Ma, 2010 március 15. Kolozsvár. Ünneplés. Teológia. Gárdisták. Mi jön ebből le az olyan embernek, aki a híradókat nézi? Plusz ha még belepillant ebbe is? Na ná, hogy az, hogy a teológia szervezte az egészet! Onnan indult el a menet, a teológusok a szervezők. Innen csak egy lépés az, hogy esetleg gárdistákat is képeznek nálunk.

Hogy megint ne én okoskodjak, egyik társam idézem: “Ezek lennének az elsők, akik elszaladnak!”  Ennyi! Minek kell magyar ünnepre náci jelszó? Miért nem lehet szépen csendben megőrizni az ünnep hangulatát? Minek kell ordibálni, s úgy járkálni az emberek között, mint egy boxoló a ringben? Minek kell keresni a bajt? S még csodálkozunk, ha ki akarnak pakolni az országból?!

Nemtom ki hogy van vele, de március 15. nem erről szól! Vagy mégis?

Update#1: Hál’Istennek a többségnek nem erről szól.(Figyelembe vettem a Kató Kata kommentjét 😀 és a transindex.ro cikkét.)

Update#2:Szintén a transindex.ro-ról!

Update#3:Asszem erről beszéltem az első bekezdésemben, ami megjelent itt.

Reklámok
Kategóriák:Uncategorized Címke: , , ,
  1. Kato Kata
    március 16, 2010 - 10:55 de.

    kedves barni… talán azt nem veszed figyelembe, hogy szájhősök mindigis voltak, és lesznek is… és lesznek magamutogató, önző emberek, akiket igazán nem édekel hogy kik fognak szívni a tetteik miatt… attól függetlenül hogy milyen nyelvet beszélnek…
    A nagytöbbség csendben ünnepelt… az esti koncerten és a Corvinusban sem ordibált senki, pedig voltak elegen… úgyhogy ezt mindenképp vedd figyelembe… de másképp megértem hogy mérges vagy… hogy ha titeket hibáztatnak érte…

    Mellesleg szerintem rengeteg normális román ember van, akit zavart a vasárnapi felvonulás… ugyanúgy ahogy téged zavartak a tegnapi dolgok…

    • baresz
      március 16, 2010 - 1:24 du.

      Kedves Barni… :)) ez olyan odamondósan kezdődött!
      Igazad van! S nem csak az, hogy ezt vagy azt gondolnak a rólunk… (érzem bele fogok gabalyodni a gondolataimba) hanem az, hogy nem kellene egy-egy ilyen emberke jellemét ráhúzni az egész tömegre… nem is tömegre, hanem közösségre! Márpedig sok esetben ez történik, sajna.
      S minden tisztelet és elismerés megilleti a civilizáltan ünneplőket!

  2. mcasz
    március 16, 2010 - 2:31 du.

    teljesen igazad van….marcius 15-en unnepelni kell, nem tuntetni

    • baresz
      március 16, 2010 - 5:38 du.

      Na ezt akartam megfogalmazni!

  3. Czirmay Zsófia
    március 16, 2010 - 6:13 du.

    Az én véleményem a folvonulással kapcsolatban az, hogy nem kell mindenkit lehordani azért, mert bemutatkozott az ünneplők körében néhány gárdista, akik azt hitték, otthon vannak, Székelyföldön, és nem számoltak azzal, hogy itt egy egy durva kijelentésért elverik az embert. Figyelem előtt kell tartani hogy az ünneplők többsége enyhíteni akarta az ünneprontást azzal, hogy rákezdett az éneklésre, és egyszerűen tovább mentek. Szerintem ettől eltekintve zökkenés mentesen zajlott az ünneplés.

    • baresz
      március 16, 2010 - 6:32 du.

      Ha ez nekem szól, akkor valamit nagyon ellöttem a bejegyzésben, mert nem is az volt a célom, hogy mindekit lehúzzak, aki ott volt.
      Ezt azoknak kell mondani, akik egy ilyen emberkével fogják azonosítani az egész ünneplő sereget. És jó ötlet volt továbbmenni!

  4. Pocsveiler István-Levente
    március 17, 2010 - 12:22 du.

    Egyetértek veled Barni. És mivel a szervezésben valamelyest részt vettem ég a pofám a történtek miatt, holott a gárdistákat nem hívtuk meg. A transzparensükkel először akkor találkoztam amikor kezembe vettem a másnapi sajtót. Talán a szervezkedés az ünnep emelkedett hangulata terelte el a figyelmemet róluk. Igaza volt ma Kolumbán Vilmosnak… ezért a szégyenkezés a részemről. Felelősnek érzem magam, mert nem figyeltem jobban oda, mert lehetett volna tisztább, politikamentesebb, emelkedettebb a március 15, de sajnos ez lett a következménye. Ezért bocsánatot kérek mindazoktól, akiket megbotránkoztatott a tegnapelőtti esemény. És elnézést kérek, ha most nem a cikkedre válaszoltam, és mellébeszélésnek tűnik a hozzászólásom, de el kellett mondanom, le kellett írnom azt amit gondolok.

  5. sziLi
    március 17, 2010 - 7:45 du.

    Na amikkel nem értek 1et:
    1-“Ezek lennének az elsők, akik elszaladnak!”
    2-S még csodálkozunk, ha ki akarnak pakolni az országból?!

    És ezekben egyet értünk:
    1-Minek kell magyar ünnepre náci jelszó?
    2-Minek kell ordibálni, s úgy járkálni az emberek között, mint egy boxoló a ringben?

    Az igaz, hogy ez az “erődemonstráció” nem erre a napra való, ezzel teljesen egyet értek…vagy ha igenis azt nem ilyen formába.
    “S még csodálkozunk, ha ki akarnak pakolni az országból?!”-na ezt a mondatot meg nem tudom hogy hova tegyem. Szerintem elég ritka az ilyen megnyilvánulás Erdélyben, szóval erre nem lehet fogni, hogy ki akarnak rakni (a saját országunkból, helyesebben a saját Erdélyünkből).
    “Ezek lennének az elsők, akik elszaladnak!”……vagy nem 🙂

  6. baresz
    március 17, 2010 - 7:48 du.

    Hát máris nincsenek Kolozsváron, me húztak haza. Otthon sok a magyar, lehet kiábálni! 😀

  7. március 17, 2010 - 7:53 du.

    barni mi lett oszeverekedtek a papok??????????

  8. baresz
    március 17, 2010 - 7:59 du.

    simonlacko :

    barni mi lett oszeverekedtek a papok??????????

    Már vártam, hogy mikor írsz egy nem idevágó kommentet!

  9. katokata
    március 17, 2010 - 8:21 du.

    látom nagyon lejött neki a bejegyzés témája:))

  10. sziLi
    március 17, 2010 - 8:38 du.

    lacko kommentje erdekes :))

    • baresz
      március 17, 2010 - 9:48 du.

      sziLi :

      lacko kommentje erdekes :) )

      Egyszer nem nulla a fiucska!

  11. sziLi
    március 17, 2010 - 8:38 du.

    “erdekes”

  12. Rajmi
    március 18, 2010 - 1:05 du.

    Hat oszinten azt a csavot a videoba en is pofan vertem volna, pedig en magyar vagyok (azaz pofan vertem volna ha nem lett volna 3szor akkora mint en) :)) Szoval nem csodalom hogy ha a “mas” nemzetiseguek vegkepp pofan vertek volna 😛

  13. Rajmi
    március 18, 2010 - 1:06 du.

    Off-topik: utalom h a WordPress a : ) ) smiley-bol :)) csinal! (azaz ott marad egy plusz zarojel…)

  14. baresz
    március 18, 2010 - 1:13 du.

    Asszem azért van, mert a : D a : ) -nak felel meg! S mindkettő helyett azt a smileyt teszi ki!

  15. Admirale
    március 18, 2010 - 2:31 du.

    @Pocsveiler István-Levente
    A commentedet olvasva és a mai sajtót átlapozva, (lásd: Szabadság) arra következtetek, hogy te lehettél az, aki a HVIM-at meghívta a felvonulásra, és velük együtt érkeztek a gárdisták is. Ezek szerint te is a szimpatizánsaik közé tartózol. Azt nem értem, hogyan egyeztethető össze az ultranacionalista felfogásod a kereszténységeddel? Te akarsz pap lenni, aki azokkal szimpatizálsz, akik a mások iránti gyűlöletet és ellenségeskedést hirdetik? Szerintem nagyon visszatetsző! Csak azt nem értem, hogy az illetékesek miért nem cselekednek ilyenkor? A teológiátokon ilyen embereket is kiképeznek? Szégyen, hogy ilyen alakok is vállalkoznak arra, hogy Isten szolgálják! Báránybőrbe bújt farkasok…

    • katokata
      március 18, 2010 - 8:25 du.

      te István Levente, kire is vagy felmérgelődve?

      • baresz
        március 19, 2010 - 11:01 du.

        Kató Kata, szerintem félreértetted az előtted lévő commentet! Ott a “@Pocsveiler István-Levente” csak megszólítás, tehát neki van címezve a comment! 😀 A kommentáló neve pedig “Admirale”. Mailcíme is van, amit a WP megmutat nekem, de inkább nem árulom el… nem nyilvános! (De annyit mondhatok, hogy lányé a mailcím 😀 )

  16. március 18, 2010 - 8:44 du.

    Levente te csak ne szivozzal ay unokatesomal az ove ay oldi te csak vendeg vagy

    • baresz
      március 19, 2010 - 11:11 du.

      Köszi Lackó!
      De te is félrecsiripelsz: nem érzem, hogy valaki is szívatna engem! 😀 Plusz nem emlékszem, hogy te lennél a moderátor vagy a security a blogomon! Ha akarnám, le tudnám türölni a kommentet! :p

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

