Kezdőlap > Blogol > Neked mit jelent blogolás?

Neked mit jelent blogolás?

A wikipédia szerint a blog egy olyan sima weboldal, ami folyamatosan bővül bejegyzésekkel, témától, formától és elérhetőségtől függetlenül. Gyakorlatilag semmiféle megkötés nincs: azt írsz, blogolsz, teszel ki, kritizálsz, szidsz, csinálsz, hülyéskedsz, komolykodsz, adsz el, veszel, árulsz, hírdetsz, jelenítesz meg, amit csak akarsz! Írhatsz minden nap, vagy havonta egyszer! Lehetsz sztár, informatikus, újságíró, hétköznapi szürke ember. Kép, videó, szöveg – bármi jöhet! Milyen nagyszerű a szabadság! Így már érthető, hogy a blogolás tömegessé vált. Csak internet kell, hogy meg tudd nézni a blogokat, amik érdekelnek, s cirkálj te magad is. Terjed a kultúra és a kultúrált kultúrálatlanság is! Még csak az újságrók és  bloggerek viszonyát nem tisztáztuk. Az újság merít a a blogokból vagy fordítva? Esetleg mindkettő? Van olyan is, hogy valaki mindkettő egy személyben.

Szóval lehet variálni. Gondolkodtam, hogy mit jelent számomra a blogolás.

Ha naplót akarnék vezetni, akkor azt egy füzetbe cirkálnám, és valahol a könyvek alatt rejteném el, hogy ne olvassa el senki… lehet még én sem! Tehát a blogom nem napló? Szerintem egy kicsit az is… Bőven belefér a személyesség fogalma, de csak egy limitig. Onnan már megtartom emléknek, magamnak, magamban.

Regénynek semmiképpen nem nevezném ezt az oldalt. Nincs összefüggő cselekmény. Az életem pedig nem annyira izgi, hogy összehozzak belőle egy bestsellert. Ha mégis az lesz, akkor majd itt olvashatsz róla. (De ha te koppintasz rólam egy jó sztorit, akkor kérem a részesedét. A megfilmesített verzióban pedig mindenképpen én akarom saját magam játszani!).

Mikroblog? Kizárt! Miyen hosszú ez a bejegyzés is! 😛

Videóblog is lehetne, me’ van rajta pár youtube-os link: kedvenc zene, valami szemléltető anyag, és persze Bikicsunáj! Ugyanígy vagyok a képekkel: ami jobban sikerül, azt felteszem. Hadd ámuljon mindenki, hogy milyen kreatív, ügyes és tehetséges vagyok! 😛 Hanganyag csak annyi van, amennyi videó, tehát a podcast is kizárva!

Sok minden belefér… kicsit napló, kicsit újság, kicsit fórumnak is lehet nevezni (ehhez lehet kevés a hozzászólás a bejegyzésekhez :D), de mégsem. Reklám is, vagy nagyképűség is lehet mások szemében. Szerintem egy elég színes képet fest le rólam, amit mindenki a saját szája íze szerint alakít majd magában. A Windows Live Writer oldalán találtam egy idézetet, ami szerintem kifejezi, hogy miért is blogolok: Blog your heart out! Na ezé’! Kiblogolom, ami a szívemben, azaz bennem van (ez egy kicsit nem nyálas?). Persze sokszor megkötözöm a saját kezem azzal, hogy cenzúrázom magam. De mikor szépen is ki tudom fejezni azt, ami megfogalmazódik bennem, akkor olyan büszke vagyok magamra!

Annál is inkább, mert amit egyszer az ember feltesz a netre, azt bárki megtalálhatja. Úgyhogy ha szidok valakit, akkor nem itt teszem, tanáraimat nem festem negatív színben, az ismerőseimről nem írok szidalmazó cikket. Csak az kerül fel, amiért felelősséget is tudok vállalni (vagy nem :P).

Keresőoptimalizálás? Felfuttatni egy blogot? Lehet, akinek az a célja. Akinek nem, az ne tegye. Nem akarok felkerülni a leglátogatottab 1000 oldalas listára. WordPresses vezetőoldal… hmmmmm!Nem rossz, de nem kell. Élünk, éldegélünk az ismertség vonala alatt!

Nagyvonalakban ennyi a blogolási “ars poetica” részemről… nekem ezt jelenti a blogolás: szinte mindenről írni! Neked mit jelent?

Reklámok
Kategóriák:Blogol Címke: , ,
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

