Kezdőlap > Uncategorized > Bezzeg az én időmben!

Bezzeg az én időmben!

Ezzel a mondattal kezdődik a mindenkori felsőbb korosztály nosztalgiázóan kioktató beszéde a mindenkori fiatalság felé. S ki az, aki élete folyamán legalább egyszer ne hallotta volna?! Elég egy olyan szituáció, ami nem, vagy csak ritkán fordulhatott elé pár évtizeddel ezelőtt, és máris megszületik a „Bezzeg az én időmben!” mondattal bevezetett morális beszéd. Bezzeg az én időmben ez nem így volt! Az én időmben másképpen mentek a dolgok! És valóban: másképpen mentek a dolgok. Mikor a szüleim annyi idősek voltak, mint én most, már megvolt az első gyerekük, vagyis szerény személyem. Már dolgozni kellett. Mindez hozzátartozott megszokott normához. Ma?! Huszonhárom vagyok, még az egyetem lépcsőfokain baktatok fel, a padokat koptatom, és el sem tudom képzelni magam apának. Manapság az én koromban a születendő gyerkőc csak ritkán jön össze szándékosan, többnyire a gólya hozza a szülők akarata ellenére! Pedig csak huszonhárom esztendő telt el.

Bezzeg az én időmben! Kiráz a hideg mindenkit! Ismét egy kioktatás. S ahogy telnek az évek, sunyin belénk költözik ez a mondat. Mikor először használjuk, akkor el is csodálkozunk: Milyen fura! Ezt én mondtam?! Utána pedig megszokottá válik. Észre sem veszi az ember, hogy használja. Átlépte azt a kort, amivel jönnek a megállapítások: pár éve nem így volt. Nézz körül! Bezzeg az én időmben!

A kisebbeknek ugyanúgy hat, mint valamikor nekünk. Ismét kezdődik a kioktatás! Pedig nem kioktatás. Csak emlékezés, a múlt felidézése, amikor másképpen mentek a dolgok. Nem feltétlenül rosszabbul, mert akkor panasz lenne. S lehet nem is jobban, hogy ne legyen fennhéjázás. Csak egy semleges megállapítás: A mi korunkban nem így volt!

Végül is ez a dolgok rendje, hogy változzanak az idők! Csak a nemzedékek egyre többet használják a nem túl közkedvelt megállapítást: Bezzeg az én időmben!

Bezzeg az én időmben…

Kategóriák:Uncategorized
  1. J.Kata
    július 29, 2010 - 11:59 de.

    Én biza el tudlak képzelni apukának :))
    Tudod, volt egy bizonyos jelenet: “-E copilul tau? -Nu! -Da!” =))

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

