Kezdőlap > VH > Mösziö

Mösziö

hajlektalan Éppen leültem volna falni valamit, mikor láttam, hogy ott ül egyedül a nagy asztalnál. Mégse mentem oda melléje, mert hát az ember nem szívesen kajál egy csavargó, sőt, inkább egy csöves mellett. Nem szép, nem szívesen vallom be én sem, senki sem, de ez az igazság. Mikor ránézünk, nem az embert látjuk, hanem a mocskot, a züllést, érezni véljük a bűzt, amit áraszt.

Láttam már koszosabb hajléktalant is. Leszámítva, hogy koszos volt, szakadt a szürke nadrágja, vágatlan és kócos a haja, nem is volt annyira lerobbanva. Az arcán látszott a megviseltség, de az is, hogy mennyire jól esik a meleg. Arcból olyan, mint egy elszegényedett mikulás. Ha kapna egy piros sityakot, elfödné a feje tetején levő kopasz részt, s nem látszodna, hogy a haja csimbókokban lóg a fején. De nem volt piros sityakja, így maradt a valóság: a csöves. Több napon keresztül láttam üldögélni az egyetem földszintjén. Csodálkoztam, hogy nem küldik ki a biztonságiak. Mert a legtöbb helyen ezt tennék… Ő csak ült, mintha bérletet váltott volna az ablak melletti székre, s bámult kifelé. Csak ült, s bámult… egy darabig nézegettem őt, s hírtelen eszembe jutott, hogy egy szenya biztos jól esne neki. De hogy szóllítsam meg? Mösziö? Asszem ez a legjobb. S mire felálltam volna, eszembe jutott, hogy mi van, ha ez egy önérzetes csöves, és csak passzióból üldögél itt. Még a végén meg is sértődik, ha veszek neki valami kaját! Nem is biztos, hogy francia… Így annyiban maradt a világmegváltásnak igérkező akcióm. Hazamentem.

Viszont otthon már szidtam is a nagy fejemet, hogy minek kell annyit gondolkozni! Me’ a lelkiismeret oda ült mellém, s mind mondogatta: “Azé’ méges jó lett volna venni valami ennivalót az öregnek! Ki tudja eddig hol van s micsiál!” Hiába olvastam vagy filmeztem, csak nem hagytam abba a sajnálatot. S akkor megvilágosodtam: ha holnap is ott lesz, akkor veszek neki egy szenyát!

Holnap is ott volt… azaz ma. S akkor megint jött a gond: hogy szóllítsam meg s mit kérdezzek tőle?! “Kell étel? Enne-e?” Na nem baj, ha már megvettem, akkor csak lesz valami a kajával. Nézem, hogy ott van-e még?! Ott há’, hol lenne? Megyek feléje, s látom, hogy alszik… most költsem fel? Zavarjam meg az álmát szegénynek? Csendben letettem a szenyát eleibe az asztalra, s elmentem. Jó étvágyat, Mösziö!

Így minden megoldódott: az emberke jóllakot, én megnyugtattam magam, hogy csináltam valami jót, s elbőcsködhettem vele! 😀

Kategóriák:VH Címke: , , ,
  1. október 14, 2010 - 1:00 du.

    A jókedvü adakozokat szereti és megáldja az Isten

  2. baresz
    október 14, 2010 - 5:01 du.

    S ez a harmadik vetülete a dolognak…:)) 😛

  3. sziLi
    október 14, 2010 - 7:02 du.

    dicséretre méltó cselekedet…de tényleg 🙂 Remélem nem hordták szét a galambok a szenyát :))

    • baresz
      október 14, 2010 - 7:45 du.

      Nem, mert az épületben volt a csávó… nem figyelsz te sem! 😛

  4. sziLi
    október 15, 2010 - 12:10 de.

    És teremtetett a galambnak lába, mivel jára vala a földön, és szárnya mivel ki tudá vala nyitni az előtte tornyosuló kapukat, vagy ajtókat…És csőre mivel evé vala a földi jókat. Én figyelek ;)) A galamb be tud menni egy házba, ő nem hülye :))

    • baresz
      október 16, 2010 - 12:00 de.

      Igaz, nem hülye! Én kérek elnézést, hogy ezt feltételeztem. Akkor elmondom világosabban: vannak olyan épületek, amik nem olyanok, mint az általad említett házak, mivel a szárnnyal, lábbal és csőrrel rendelkező nem hülye galambokat nem engedik be. Még akkor sem, ha az ajtót kinyítanák az okos galambok!
      A szenya úgyis be volt csomagolva…
      Max a szárnnyal, lábbal és csőrrel nem rendelkező, nem túl inteligens cigánygyerekek vitték el…

  5. sziLi
    október 16, 2010 - 4:53 du.

    Ne cigányozz…>:) Miért nem mondtál zsidót? Miért épp ciccet?

    • baresz
      október 16, 2010 - 6:17 du.

      Azé, me a zsidók nem szegények! 😛 Ezért ha lopnak, azt nagyban csinálják, nem szenyával! 😛

  6. november 1, 2010 - 8:09 de.

    Nagyon jól tetted, hogy dugiban tetted oda a szenyót (mi errefele igy nevezzük), mert néha az ember a nyilvános adakozásával több rosszat tud tenni, mint jót. A hontalanoknak talán az önérzetük a legnagyobb vagyonuk, nem szeretik, ha lekezeled őket. A szegényeken talán úgy lehetne a legjobban segiteni, ha egy ilyen intézmény nem azt mondaná, hogy gyere egyél nálam ingyen, melegedj nálam az Úr nevében, hanem kitalálna valami olyan tevékenységeket, amikhez feltétlenül szüksége van az elesettekre, hogy ilyen módon keresse fel ezeket. Képzeld el, ha ehhez az öreghez valaki elmegy és azt mondja: Uram, van egy bizniszem és azt hiszem csak maga tudna segiteni benne. Szerintem több esélye lenne, a megmentésre, semmint berángatni egy menhelyre, ahol steril törvények uralkodnak. Persze ez csak egy gondolatom.

    • baresz
      november 1, 2010 - 8:19 du.

      Sajnos az van, hogy ezek az emberkék annyira megszokták az utcát, hogy ha belerángatod őket akár egy bizniszbe, akár egy lakásba, idővel otthagyják az otthont, és visszamennek az utcára. Ott szokták meg! Erre tudok is példát. Nagyon jól kell tedd a dolgod, és nagyon meg kell legyen abban a hobósban(hontalan) az akarat, hogy megmaradjon egy helyen.
      Az ötleted jó, viszont az a kérdés, hogy ki megy oda egy csöveshez és ajánlja fel neki a bizniszt?

      • november 2, 2010 - 9:00 de.

        Ebben igazad van. Sajnos tapasztaltam, hogy épkézláb emberek sem akarnak valamit az életben. Hát a hobók. Én sokszor elgondoltam, ha netán mindenemet elveszteném, mihez kezdenék? Az biztos, hogy nem lötyögnék a hidegben, kihasználnék mindenféle lehetőséget. Valami mindig éltetne. Ha valaki a családomat nyirná ki, akkor a bosszú.

  7. baresz
    november 2, 2010 - 9:41 de.

    Igen, ez a te felfogásod! S ahogy te ragaszkodsz ehhez, ők is így ragaszkodnak az utcához. Viszont az épkézláb embereket, akik lötyögnek, nemtom megérteni! Van egy emberke, aki sírós képpel szokott kéregetni. Egyszer megmondtam neki, hogy menjen dolgozni, mert megvan mindene! De mintha meg sem hallotta volna, ment a többiekhez!

  8. november 2, 2010 - 7:32 du.

    Ez mind szép és jó, de vajon ha te lettél volna a helyébe az öregnek, akkor sem adtak volna enned, ha a szemedből vér cseppen…:):(

  9. baresz
    november 2, 2010 - 7:35 du.

    Nemtom, Levi! Remélem akkor ő lenne valakinek a helyében, aki ad egy szenyát! 😀

  10. november 3, 2010 - 12:14 de.

    Hogy lehet ide fényképet feltölteni? ;))
    Menő kommentáló akarok lenni ;))

    • baresz
      november 3, 2010 - 9:14 de.

      Hát, hogy a komment melé kitegye a képed, kell legyen blogod, weboldalad vagy hasonló asszem! 😛 Lackótól kérjél kölcsön egyet! :))

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

