Kezdőlap > Blogol > Svájc

Svájc

SvajcKantonok …olyan falu, ahol kolbászból van a kerítés, mézeskalácsból a házak, a kertben lila-fehér Milka-tehenek legelnek, az emberek pedig ráérősen bámulják őket. 😀 Azaz majdnem ilyen! Kicsit elrugaszkodtam a valóságtól… de nem nagyon! Nemcsak a térképen látszik a nyugatabbra való elhelyezkedés, hanem az országon is. Kezdve azzal, hogy az emberek kedvesek. Ahova csak mentem, mindenhol volt türelmük végighallgatni, ahogy töröm a nyelvet s próbálom kinyegni, hogy mit is akarok.

Egy példa: bementem egy sarki kicsi üzletbe, hogy vegyek valami üdítőt. A portugál kiszolgáló-tulajdonos szépen mosolyogva kiszolgált, és megkérdezte, hogy magyar vagyok-e? Kérdem: miért, ennyire hallatszik? Természetesen igen. S akkor kezdett beszélni a gátszakadásról… Elmentem bérletet csináltatni, az emberek ott is kedvesek, szolgálatkészek. Szokatlan, hogy nem kiabálnak rád, ha nem értesz semmit, elmondják ismét! És mosolyogva, nem fintorokkal.

Egyetlen egy eset volt, hogy valakinek nem volt alkalma végighallgatni. Az is telefonon, mikor a házigazdám helyett telefonáltam. A genfi lakásában gond volt a lefolyóval, szépen elmondom a telefonos szolgálatot végző nénikének, hogy mi a gond… ő nem érti. elmondom megint, mire leteszi a kagylót! Na, köszönöm szépen!

Bármerre megy az ember, nem ütik el, ha a térképet bámulja állandóan, akkor sem. Annak ellenére, hogy fél Genfet átépítik, nincsenek órákig tartó dugók, a buszsofőrök sem verik az utasokat, sőt az autósok sem kiabálnak egymásnak. A rendőr az igazoltatásnál nem használja ki, hogy rajta kék egyenruha van, hanem startból két nyelven kéri az okmányaidat. Meg is értem miért: minden második emberke feketebőrű, és minden negyedik keleti emberke.

A múltkor még vonatoztam is. Legalább láttam, hogy milyenek lesznek a romániai vonatok 5-10-15 év múlva. Tiszták, pontosak, akárcsak a buszok.

Senki sem siet sehová. Annak ellenére, hogy 12-kor általában mindenhol zárnak, mert kajaszünet van, mindenki el tudja intézni a dolgát. Szépen, ráérősen, öregesen.

Annyira nem vagyok oda s vissza érte, mert szokatlan, s valószínűleg sose tekintem majd otthonomnak. Csak átmeneti lakóhelynek kilenc hónapra. De kezdem jól érezni magam…

Kategóriák:Blogol Címke: , , ,
  1. sziLi
    október 15, 2010 - 10:27 du.

    Svájc? 😕 A butik vagy Ésfalu(And-village) felé induljak?

    • baresz
      október 15, 2010 - 11:10 du.

      Ésfalu felé, de essen útba a butikue is! 😀

  2. október 16, 2010 - 10:57 de.

    Szerintem a MiniZup-tol indulj s akkor utba esik minden :))
    Mivel Erdőfüle a világ közepe, és Barni a világ végéről tart bibiliaórát, sokat kell menj Szilárdcika! ;))

  3. október 16, 2010 - 10:57 de.

    Szerintem a MiniZup-tol indulj s akkor utba esik minden :))
    Mivel Erdőfüle a világ közepe, és Barni a világ végéről tart bibiliaórát, sokat kell menj Szilárdcika! ;))

    • baresz
      október 16, 2010 - 11:03 de.

      Levente, a világvége nem a helyet jelöli most, hanem a témát! De attól még messze van, föleg ha a MiniZuptól indul! 🙂

    • baresz
      október 16, 2010 - 7:33 du.

      Lackó, ez mire jó, vagy mi ellen véd?

  4. október 16, 2010 - 9:07 du.

    szót ejtetél a milka tehenekrol igy kaptál egy milka disznot 😛

  5. baresz
    október 16, 2010 - 9:38 du.

    :)) Kösziköszi! :))

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

