Kezdőlap > Blogol > Bunkó, rasszista román vagyok!

Bunkó, rasszista román vagyok!

A múltkor órák után leültem az egyetem mögötti parkban. Van pár sakktábla az aszfalton, amin ügyesen játszanak az emberkék. Éppen azt figyeltem, hogy egy apát porrá vert a fia… sakkban persze. Odajön egy csávó s leül mellém. Láttam, hogy nem egy divatdiktátor, s sampon reklámnak se menne el, de másképpen rendesnek nézett ki. Kérdi, hogy tudok-e játszani? Mondom, hogy nagyon nem… valamivel mégis kellett jelezzem, hogy ha kikap, akkor elég nagy szívás lesz neki! S ha én kapok ki, akkor nem lesz szégyen! De nem akart játszani. Inkább megkérdezte, hogy micsiálok Genfben.

Itt dolgozol?

– Nem, egyetemre járok!

– Milyen egyetemre?

– Itt, az Ünizsre. Teológia szakon.

– Teológia? S ott mit tanultok?

Na én itt tartottam neki egy kiselőadást arról, hogy kábé mit is jelent címszavakban az, hogy teológia. Elmagyaráztam, hogy mit tanítanak, mi a lényege. Erre minden bevezetés nélkül megkérdezi, azt, amit sosem lehet lekerülni:

– Honnan jöttél?

– Romániából!

– Román vagy? – Na, itt gondoltam, hogy valamit tudhat a csávó. Mert nem mindenki román, aki Romániából jön. Lehet, hogy alulértékeltem?

– Nem! Romániai magyar vagyok! Erdélyből jöttem! Román állampolgár, de magyar… még!

– Ismered Einsteint?

Na erre kicsit felment a pumpám! Megtudja, hogy román vagyok, s utána rendesen lebunkóz azzal, hogy megkérdezi, ismerem-e Einsteint! Ki ne ismerné? Jól van, messziről jövök, de azé’ oda is eljutott Albert neve! Jó hogy azt nem kérdezi, hogy tudok-e olvasni vagy hasonló! Na – gondoltam –, ezzel kicsit leírtad magad! Mihelyt megtudja valaki, hogy romániai vagyok, már azonnal hülyének kell nézzen?!

– Romániából sokan jönnek ide dolgozni… – jelenti ki, mint aki birtokában van egy felmérés eredményeivel!

– Elég sokan! – mondom.

– De miért nem mennek nyugatról Romániába dolgozni? – kérdi. Ez volt az a pillanat, amikor éreztem, hogy az első benyomás sosem hazudik! Hát… ilyen kérdést! Erre mit mondjak? Vázoljam, hogy szeretett hazánkban kétszer annyi munkáért fele annyi pénzt sem kapsz, mint itt?

S akkor jött az, ami feltette a hosszúíre a vesszőt:

– Mi a véleményed a cigányokról? Arról, hogy Franciaországból küldik haza őket?

– Mi a véleményem? Az a véleményem, hogy aki lopni megy, azt nem hazaküldeni kellene háromszáz euróval, hanem be kellene zárni!

– Igaz, hogy Romániában lágerek vannak, ahol a cigányokat kínozzák?

Na erre meg sem mertem kérdezni, hogy honnan szedi! Lehet, hogy lemaradt pár évtizedet, s összekeverte az égtájakat? Hitler rég meghalt! Hát… az, amit ő képzelt, max. egy tősgyökeres cigány falu lehetett. S a nyomor nem azért volt, mert az egy láger, hanem azé’, mert náluk az a szokás.

Erre kiderült, hogy lehetséges, hogy rasszista vagyok! Na mondom szép! Ez a csávóka öt perc alatt kiszűrte, hogy hazafiatlan, bunkó és rasszista vagyok! Vajon minden nyugatiban ilyen kép él a romániaiakról – csak nem szólnak róla -, vagy csak én találtam el szerencsésen ezt a gyereket?

Reklámok
Kategóriák:Blogol Címke: , , , , , ,
  1. lz
    november 10, 2010 - 11:20 du.

    Szevasz te kis lelkész 🙂
    élvezetes írás, de én leragadtam már ott, hogy épp Genfben tanulsz. Áthallgatás? ÉLmények? Remélem jól telik.
    Üdv.:lz.

    • baresz
      november 10, 2010 - 11:25 du.

      Nem áthallgatás, hanem öszntödíjas izé! 😀 Egyetem, bibliaóra és istentiszteletek tartása, ilyesmi! ÉLmények vannak, lesznek. Mint pl. ez is! 😀

  2. november 10, 2010 - 11:27 du.

    Nem kell Genfig elmenni, eleg ha csak Magyarországra mész ki ilyen véleményekért…..:(

    • baresz
      november 10, 2010 - 11:49 du.

      Hát, nem kifejezetten ezé’ jöttem! 😀

  3. lz
    november 10, 2010 - 11:35 du.

    wow, gratulálok.

    • baresz
      november 10, 2010 - 11:50 du.

      Köszi!

  4. november 10, 2010 - 11:54 du.

    Már azt hittem nekem gratulálnak! :)) Me a te kommentet azután jelent meg Baresz.

    • baresz
      november 10, 2010 - 11:58 du.

      Mert én csak azután válaszoltam! Attól még lehet, hogy neked gratulált! 😀

  5. november 11, 2010 - 7:24 du.

    Igaz, hogy Genfben lágerek vannak, ahol a cigányokat kínozzák?

    • baresz
      november 11, 2010 - 7:40 du.

      Te is a tévében láttad?

  6. Vash
    november 14, 2010 - 3:06 du.

    Elég szomorú ez a történet :S

  7. Faby
    november 15, 2010 - 2:56 du.

    Ejj ejj…. nem is tudok erre mást írni…sajnos

  8. mónika
    november 28, 2010 - 5:45 du.

    nagyon szomorú ez az egész 😦
    amúgy egy véleményen vagyok Levivel: “Nem kell Genfig elmenni, eleg ha csak Magyarországra mész ki.”- sajnálatos módon nem egyszer jártam meg én is ezt,mert romániai magyar vagyok, olyan kérdésekkel halmoznak el, hogy az eszed megáll, és mit hogy valaszolj kopni-nyelni nem tudsz. Ja és ne is beszéljünk arról, hogy ha egy állásinterjura mensz….első kérdés magyar állampolgár vagy?…te nagy szerényen közlöd velük,hogy nem, de romániai magyar vagy…és nagyon szépen megválogatott szavakkal közlik veled, hogy huzzál haza Romániába és ne foglald el a magyarok helyét, meg ne vedd el a magyarok kenyerét-én kis naiv azt hittem, hogy Magyarországon meg a kert is kolbászból van és itt felkarolnak minket erdelyieket, hat lo…rt! És ez forditva is igy van sajnos…otthon is el vagy veszve mert erdélyi magyar vagy 😦

  9. november 28, 2010 - 10:15 du.

    Egyet értek Mónika!

  10. január 23, 2011 - 10:20 de.

    Hát igen. Bizony : ej ej ! Én azért leültettem volna kicsit …. na de egy emeber úgysem váltja meg a világot.

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

