Kezdőlap > Blogol, Filmek > Forgatókönyv

Forgatókönyv

Film-Action Azt az időt éljük, amikor még meg sem jelent egy film, a másodikat már vetítik is a moziban. Egyre-másra jelenik meg a szemét, az unalmasabbnál unalmasabb történetek, amikből az ember nem azért csinál sorozatot, mert nem tud ülni másfél órát a képernyő előtt, hanem azért, mert szünetek nélkül nem lehetne kibírni.

Szerencsére vannak olyan filmek is, amit – asszem találóan – egy Rejtő könyvhöz lehet hasonlítani: nem lehet sem megunni, sem letenni! Ritka, de van ilyen is. szerintem az a jó film, amit az ember másodszor is megnéz. Az ilyen filmek íróit csodálom mindig. Azé’ kell legyen valami annak az embernek a fejében, aki megírja egy sorozat forgatókönyvét, olyan fordulatokkal, hogy az arcod szinte minden részben leszakad! Nem semmi megírni egy sablonoktól mentes film forgatókönyvét! Főleg nem akkor, ha valami köze kell legyen a valósághoz is. Belevinni egy egyéniséget, megalkotni a figurákat, kitalálni az eseményeket, kreatívnak és eredetinek lenni, és közben nem befolyásolva lenni más alkotóktól… na az nehéz lehet!

Szerintem az én forgatókönyvem – már ha meg tudnám írni –, elég silány lenne!

Reklámok
Kategóriák:Blogol, Filmek Címke: , , ,
  1. november 21, 2010 - 10:31 du.

    Én például örvendek ,hogy rajtam kivül az online filmes oldalamon van 10 tag regisztrált,és használják is az oldalam sohasem hagyom elavulni a filmeket mindig a legfrisebbek kerülnek be ezt szeretem,amit adtál is megvannak.

    • baresz
      november 21, 2010 - 10:35 du.

      Akkor gratula!

  2. november 21, 2010 - 10:32 du.

    Erdőfülei sörfesztes videók, annak nincs is forgatókönyve, de így is érdekesek. Hátha még írtunk volna? Áh az már túl tökéletes lett volna >:)

    Amúgy olyant és is tudnék írni mint a mai magyar filmeké. Nem ennék és nem aludnék 3 napig, akkor talán letornáznám magam arra a szintre 🙂

    • baresz
      november 21, 2010 - 10:51 du.

      Jaja!

  3. lz
    november 21, 2010 - 10:34 du.

    nem minden magyar film szörnyű, bár a legtöbbje az. Ellenben A nyomozó, a Kaméleon, a Taxidermia eléggé ütnek.

    • baresz
      november 21, 2010 - 10:52 du.

      Hát van pár jó magyar film, az biztos!

  4. Putnoky
    november 21, 2010 - 11:05 du.

    Nem latok mas lehetoseget bele kell kossek Szocs Szilardba>:);))
    I.helytelen kijelentes:Az ember csak 2napig birja ki viz nelkul!
    II.helytelen kijelentes:Igenis vannak nagyonjo magyar filmek mint peldaul S.O.S szerelem,Meseauto(uj feldolgozasa),Casting,Fej vagy Iras,Egy szoknya egy nadrag es meg lehetne sorolni…csak megkell keresni SziLardka draga petem;;)

  5. november 21, 2010 - 11:08 du.

    Hát van, de lehetnének sokkal jobbak, csak aminek lenne egy csepp mondanivalója, és még a szívünknek is tetszedne, arra nem adnak pénzt, csak az olyanra amiből azt tanuljuk meg, hogy hogyan kell minél bunkóbban és nyugatiasabban viselkednünk 🙂

    • baresz
      november 21, 2010 - 11:32 du.

      Hiába na… Hálivúd Amerikában van, s onnan diktál a filmipar! Főleg ha legalább öt ugyanolyan semmitmondó filmet is ki lehet hozni egy jobbacskán sikerült első részből!

  6. Putnoky
    november 21, 2010 - 11:16 du.

    Ez mind igaz de ettol eltekinte kevespenzbol is csinalnak jofilmeket szerintem:)

    • baresz
      november 21, 2010 - 11:31 du.

      Bizony csinálnak kevés pénzből is jó filmeket! Nem csak Magyarországon, hanem itthon csak! Csak nem tudunk róla, mert a pénz vagy a filmre kell, vagy a megfelelő reklámra!

  7. sgabor
    november 22, 2010 - 12:59 de.

    Szerintem nem szabad a magyar filmeket egy az egybe leírni, főleg általánosan nem. Ha megnézzük a 30as évek magyar filmjeit, hát bizony van mit nézni és azt sem szabad elfeledni hogy abban a korszakban a magyar filmek világhírűek voltak. Szerintem egy másik szép filmkorszak a 70-80as évek filmjei… Véleményem szerint ma kicsit válságát éli a magyar filmvilág (tisztelet a kivételnek), de az elszomorító hogy lekoppintsuk a régi filmeket mert jaj de jó, már a film reklámja meg is van már maga a cím is az. A másik dolog az hogy ez az új maszlag Meseautó nyomába se ér a réginek…és egyik koppintás se.. de reménykedjünk egyszer még csak feléled a régi magyar filmkorszak…

    • baresz
      november 22, 2010 - 1:29 de.

      Nem írtuk le a magyar feilmeket egy az egyben, sem kettő a kettőben! :)) A jó film fogalma eléggé tág, relatív és szubjektív!

  8. november 22, 2010 - 2:13 de.

    Én az “új” filmekre értem, hogy nem jók. Nekem nem jönnek be. Külföldi másolat akar lenni. De ez szerény vélemény, az én hozzászólásámra majd ne építsen senki szakdolgozatot, vagy hasonlót :)) És újságba se szeretném ha megjelenne.

    Putnoky figyelmébe ajánlom, a több millió forintból készült Álom.net c. filmet….na az igen :)) Ha végig tudod nézni akkor majd ide írd le a véleményed 🙂

    De van jó is, például ez: Koltay Gábor – Adjátok vissza a hegyeimet

  9. november 22, 2010 - 1:14 du.

    Nekem loise defines filmek tetszetek lehet nem helzesen irtam le.

  10. november 22, 2010 - 3:27 du.

    szinte jó a név 🙂

  11. baresz
    november 22, 2010 - 6:37 du.

    Jaja, a kezdőbetűk hibátlanok! 😀

  12. lz
    január 5, 2011 - 4:55 de.

    ismét bele kell szóljak, mert amiket Putnoky felsorolt filmeket, nemhogy szörnyűek, hanem minősíthetetlenek. Csinálnak mostanság is jó filmeket (fennt már leírtam párat), de kétségkívűl köze nincs azoknak, amiket felsorolt 🙂

  13. Putnoky
    január 13, 2011 - 11:31 de.

    En nmbanom “Iz” szoljal be:P en erre csak Barnitol idezek”A jó film fogalma eléggé tág, relatív és szubjektív!”

  14. lz
    január 14, 2011 - 4:57 du.

    nagy szerencse, hogy szinte egytől egyik minden kritikus, és filmről megjelent publikáció az én feltételezésem erősíti 🙂

  15. Putnoky
    január 17, 2011 - 3:46 du.

    Ez akkor aztjelenti h meg sajat velemenyed sincs hanem elolvasod a publikaciokot es kritikakot s azt nyomatod te is:))L-)

  16. lz
    január 21, 2011 - 7:00 du.

    Még ha ez lenne a helyzet – nyilván nem – akkor is jobb, minthogy a szart istenítem 🙂

    • június 1, 2011 - 10:20 du.

      lz :
      Még ha ez lenne a helyzet – nyilván nem – akkor is jobb, minthogy a szart istenítem

      Gratulálok Iz, szépen bemutattad nekünk azt, hogy mennyire értékeled a magyar szerzők műveit :-j

  17. lz
    június 1, 2011 - 10:23 du.

    Levi, én a jót értékelem, és a minőséget, ez pedig etnicitástól és nemzettől független. Első kommentben felsoroltam pár jó magyar alkotást, nézd meg azokat, majd utána nézd meg Putnoky által ajánlott filmeket? Na hol is van a hiba?

    • június 1, 2011 - 10:38 du.

      Nem várhatjuk, hogy a “hálivúdi” filmstúdiók szintjét hozzák a magyar filmek, abból az egyszerű okból, hogy ott egy filmnek nagyobb a költségvetése, mint a magyar filmstúdiók összértéke :))
      Személy szerint én sem vagyok oda s vissza a mai magyar filmekért,megnézem őket egyszer s azzal el van felejtve, ahogy az amerikai filmek 90 százaléka is…de nem ócsárolom őket, amíg nem tudok jobbat előállítani, nem mondhatom rá, hogy “szar”… Tisztelem attól a véleményed, csak nem értek egyet veled. :p

      U.I.:Az 1940 körül gyártott filmeket viszont ma is szívesen megnézem 🙂 +A tanú (1969)

  18. lz
    június 1, 2011 - 10:24 du.

    -?

  19. lz
    június 1, 2011 - 10:46 du.

    nem is kell elvárni, hogy hollywoodi szint legyen, csak ne legyen túlpicsogva, és agyonhasznált klisékkel teletűzdelve. Az olyanba lehet akármennyi pénzt ölni, soha nem lesz értékelhető. Ez a nem ócsárolom, amíg nem tudok jobbat csinálni duma nem egészséges, ezzel az erővel a méltán híres kritikusok sem szólhatnak semmit, mivel technikailag ők sem érnek fel a produkciók szintjéig :)Nem kell velem egyetérts, azért válaszoltam most is, mert azt hoztad fel, hogy nem értékelem a magyar szerzők műveit. Értékelem, ami megérdemli, nem minden magyarnak van aranyból a szara, csak azért, mert magyar 🙂
    u.i.: azoknál a filmeknél (1940) a magyar filmgyártás soha nem fogg jobbat készíteni, én is szeretem őket.

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

