Kezdőlap > Kepek > Fénykép

Fénykép

“Óh… aki szabadon csatangolhat, csőre töltött fényképezőgéppel. El se tudok képelni nagyobb szabadságot:)” (Kató Kata)

Körülbelül öt évvel ezelőtt kaptam meg életem első fényképezőjét. Milyen boldog voltam! Végre nekem is van! Azt sem tudtam, hogy mit akarok vele fényképezni, csak azt tudtam, hogy akarok! Mikor sikerült egy-egy kép, olyan büszke voltam! 😀 Sokat tekeregtem Totyesszal erdőn-mezőn, csak hogy kattintgathassak. S ahogy Kata mondta: szabadnak éreztem magam.

Most, hogy van egy jobbacska gépem, teljesen más érzés. Szegény régi kicsi Fujim olyan aprónak tűnik a Nikon mellett. Mikor kicsit lenyomom a gombot, hogy a fókusz induljon be, majd: Katt! Bizsergető érzés, ahogy a megapixelek dolgoznak. Ahogy megörökítek egy pillanatot. Az marad meg, és úgy, ahogy én látom! Hiába jön egy profi, s szövegel, hogy így ISO, úgy a fények, erre rekesz, arra expozció. Ott, abban a pillanatban a “kukucskálón” keresztül én úgy látom a világot s kész! Ez a szabadság benne! S ezért lesznek a képek hangulatkonzervek(Halasi Zsolt).

Az igaz, hogy sokszor nagy gondot jelenthet a lustaság. Van úgy, hogy az ember egyszerűen lusta elindulni, csatangolni s közben vadászni a pillanatot! Olyan is van, hogy százból egy kép lesz olyan, amilyennek akarom! S olyankor elégedett vagyok, mert az az egy sikerült!

Nem irigylem azokat, akik stúdióban fotóznak. Beülnek a falak közé, mindent kézhez kapnak s megrendelésre kattintgatnak! Ha sikerül jó, ha nem, éhen hal a család! Ezért jó csak kekón járkálni s fényképezgetni!

Nagy ritkán, évente egy-két alkalommal végignézi az ember a képeket, amiket csiált, s érzi a melegséget, hogy volt értelme járkálni, keresgélni, s nem engedni a lustaságnak… még akkor is, ha mások hiábavaló, felesleges dolognak találják!

Fényképezzetek, legyetek szabadok! 🙂

Kategóriák:Kepek Címke: , , , , , ,
  1. január 22, 2011 - 11:16 de.

    Ideje vala aktiválni a baresz.wordpress.com-ot 😛
    Könnyű olyan géppel élvezni a fényképezééést, na de élvezdkedj, s töltsed meg jó képekkel a fészbúkot ;)! 😀

  2. baresz
    január 22, 2011 - 11:18 de.

    Biza ideje volt aktiválni valahogy!

  3. Kato Kata
    január 22, 2011 - 1:13 du.

    Hát először is megtiszteltetés részemre, hogy idéztél tőlem…:) Köszönöm…
    Másodszor én is így érzem. Meg nekem őszintén arra is jó, hogy elbújjak a világ elől. Csak én és a fényképezőgépem. Szeretem…

    Meg még valami… Van akik ráteszik a névjegyüket a képeikre és nagyba mutogatják a műveiket, mint nagy fényképészek. Én nem vagyok és nem is leszek annyira jó, hogy mutogassam. Magamnak csinálom őket, mert szeretem magát a műveletet. És az eredmény is kijön néha, akkor a legjobb.

    És szerintem a nagy cuccok, meg fények, szűrők stb. helyett sokkal fontosabb a megragadott pillanat nagyszerűsége, az érzelmek, alakok, vonalak, káosz, fények, árnyak, színek, érzelmek amiket elkapsz. Olyan szép és sokszínű a világ. A legszebb az a fényképezésben, hogy ezt felismerjük.

  4. Kato Kata
    január 22, 2011 - 1:14 du.

    ja, és örülök hogy van élet a baresz.wordpress.com-on:)

  5. baresz
    január 22, 2011 - 1:30 du.

    Azért idéztelek, mert igaznak érzem ezt a mondatot! A vízjelet én sem nagyon szeretem! Nem feltétlenül azért, mert nagyképűség! Mutogatni szeretem, azért van pár a Fészbúkon! Néha jól esik egy-egy visszajelzés… Az nem jó a vízjelben, hogy van egy szép kép, “kerek egész”, s akkor oda van téve egy szöveg, aminek semmi keresnivalója ott! Megértem, hogy reklám, de akkor is…
    A pillanat mellett pedig a filterek és a fények is elég fontosak. Sokat ki lehet hozni velük… 🙂

  6. január 22, 2011 - 4:37 du.

    én is tudnék irni egy bla-bla szöveget valamelyik művésztől, de inkább ideírom, hogy fényképezni jó dolog s kész :->

  7. baresz
    január 22, 2011 - 5:23 du.

    S kész! 😀

  8. január 23, 2011 - 8:21 de.

    egy párszor én is benéztem hiába.

  9. január 23, 2011 - 10:23 de.

    Először is gratulálok a Nikon hoz.

    a fotó ? hmmm az egy érzés. Az egy pillanat műve, van amikor hosszú pillanat mert lesbe kell állani jó ideig. Jó dolog a fotó

    • baresz
      január 23, 2011 - 10:34 du.

      Jó dolog, bizony!

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

