Kezdőlap > Blogol, Gyerekek, otthon, VH > Akasztással emlékezni? Na ne már! Mi lesz jövőre?

Akasztással emlékezni? Na ne már! Mi lesz jövőre?

Ha már minden erdélyi média, és pár külföldi is a csíki akasztásról beszél, én sem tudom megállni, hogy le ne írjam, hogy mit gondolok róla. Itt a videó:

Na, most, hogy mindenki látta, megvan mindenkinek a véleménye, gondolom. Egyesek helyeslik, mások “undorítónak” (Borboly Csaba) vagy az “arab világ stílusa”-nak (Tőkés László) nevezik ezt a fajta megemlékezést, amit Csibi népes gyermeksereg(!!!) előtt valósított meg. Ő a Székely Gárda KULTURÁLIS és HAGYOMÁNYŐRZŐ Egyesület alelnöke. Látszik! Lerí róla a kultúra és a hagyomány. Nagyapáink is fekete katonaszerkóban jártak takarni(Asszem ez a hagyomány rész!), s szabadidejükben bábukat akasztgattak gyermekek előtt(Kulturális rész!).

Utána olvasgattam volna Csibi blogján az eseményeknek, hogy hátha megértem pár sorból, hogy jutott eszébe ilyesmi, de asszonta a blogspot, hogy megszűnt. Mit gondolt, mit mutat meg ezzel? Aszitte, az erdélyi magyarság mellét kidüllesztve vigyázban állva, széles mosollyal fog helyeselni, s a himnusz eléneklése után vivátozni fogja?! Na ne már! Egyik ismerősöm szerint ez az idiotizmus megnyilvánulása volt. Mit mondjak, nálam is közelebb áll ehhez a fogalomhoz, mint a megemlékezéshez! Már bocsánat, én ezt gondolom! Hogy a hírportálok kommentelőinek mi a véleménye, az mindenkinek a maga dolga.

Nem tudom, ki hogy van vele, de szerintem a történelmet s a magyarságot nem azzal kell belenevelni a gyermekbe, hogy háborús bűnösök bábjait akasztgatjuk március 15-én. S ha nem jön össze, akkor is ki kell találni valamiféle módozatot arra, hogy keverjék a kevernivalót. Mi lenne, ha egy nemzeti vonatkozású ünnepet (legyen az román vagy magyar) illően, kulturáltan és tisztelettel lehetne ünnepelni?!

Jövőre mi lesz, tömeggyilkosság? Pokolgép valamelyik román közintézményben?

Ha többet akarsz olvasni erről, megteheted szinte bárhol. Ízelítő itt, itt, itt és itt is!

Reklámok
  1. Ray
    március 22, 2011 - 11:03 du.

    Tokeletesen egyetertek!

  2. Ray
    március 22, 2011 - 11:07 du.

    Amugy a blog ujbol mukodik, ezuttal ugy nez ki egy roman valaki foglalta le az aldomaint: http://csibibarna.blogspot.com/

    • baresz
      március 22, 2011 - 11:14 du.

      Tudom, hogy müködik, de asszem tényleg elfoglalta! S ahogy elolvastam a kommenteket, eléggé elszomorodtam…

  3. baresz
    március 22, 2011 - 11:24 du.
  4. március 23, 2011 - 10:30 du.

    a román kommentek maguktól beszélnek. Jelentettem a bloggernek, hogy gyűlöletre szítást tapasztaltam a blogban. Ez az eredménye az extrém, türelmetlen hozzáállásoknak.

    • baresz
      március 23, 2011 - 11:55 du.

      Ez is…:(

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

